Publikácie

Vyberte oblasť, ktorá Vás zaujíma
Stačí napísať priezvisko autora
Napíšte aspoň časť názvu, jedno slovo alebo len časť slova, ktoré je v názve.

Publikácia je zameraná na aplikáciu informačno-komunikačných technológiu vo výchovnom procese v školských výchovných zariadeniach a špeciálnych výchovných zariadeniach. Ponúka príklady aktivít s využitím IKT, ktoré môžu pedagógovia a vychovávatelia využívať v rámci prípravy na vyučovanie a v rámci aktivít realizovaných s deťmi a žiakmi vo voľnom čase.

Cieľom publikácie je pomôcť vychovávateľom pri vypracovaní atestačnej práce na prvú atestáciu. Poskytuje návod, ako stanoviť správny a hodnotiteľný cieľ atestačnej práce, ako sa vyhnúť chybám opakujúcim sa v prácach vychovávateľov, ako dodržať nastavenia a povinné náležitosti pri vypracovávaní atestačnej práce na prvú atestáciu pre vychovávateľa.

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému vzdelávaciemu programu Akčný výskum – cesta skvalitňovania pedagogickej praxe na základných a stredných školách je aktualizovať a rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov potrebné na výkon pedagogických činností. Obsahom sa UZ orientuje na teoretické vymedzenia kľúčových pojmov, ktoré súvisia s uplatnením akčného výskumu ako výskumnej stratégie a na ukážky metodických postupov a realizácie pedagogickej diagnostiky – akčného výskumu v edukačnom procese.

Cieľom učebného zdroja vytvoreného k akreditovanému programu je poskytnúť pedagogickým zamestnancom materských a základných škôl nielen informácie o teoretických poznatkoch v súvislosti s rôznymi druhmi týrania, zneužívania a zanedbávania, možnostiach diagnostikovania a identifikácie syndrómu CAN, ale aj informácie o psychologických a právnych postupoch súvisiacich s ochranou detí a mládeže a možnostiach prevencie patologických foriem správania v edukačnom prostredí. Súčasťou je začleňovanie rôznych preventívnych aktivít a hier do vlastných školských vzdelávacích programov.

Učebný zdroj vytvorený k akreditovanému programu má za cieľ podporiť a rozvíjať uvedomelé konanie spotrebiteľov, aby predchádzali unáhleným rozhodnutiam, ktoré ponúkajú špeciálne školení marketingoví odborníci. Spotrebiteľ by mal poznať marketingové triky a praktiky, byť schopný odolávať trikom marketingového a psychologického charakteru, a tak chrániť svoje spotrebiteľské práva.

Autori: 
M. Mikuška, O. Nestorová, J. Verešová

Cieľom učebného zdroja je oboznámiť vychovávateľov so základmi práva a právnych noriem, ktoré im môžu byť v ich práci prospešné. Okrem teoretickej časti obsahuje aj opis modelových situácií, s ktorými sa vychovávateľ môže vo svojej praxi stretnúť a ktoré súvisia s uplatnením práva. V jednotlivých modelových situáciách autori ponúkajú aj návody na využitie podpornej dokumentácie vhodnej na riešenie vzniknutých problémov v pedagogickej praxi.

Autorky učebného zdroja vytvoreného k vzdelávaciemu programu poukazujú na viacero možností rozvíjania kompetencií učiteľa v oblasti percepcie a interpretácie slovesného a hudobného diela a implementácie aktualizovaných poznatkov a získaných zručností do konkrétnych vyučovacích hodín.

Učebný zdroj je zameraný na precvičovanie výtvarných techník, ktoré môžu vychovávatelia priamo využiť vo svojej výchovno-vzdelávacej praxi. Výtvarné aktivity podporujú u detí rozvoj tvorivosti, samostatnosti a sústredenia. Prostredníctvom vhodne zvolených výtvarných aktivít sa u detí rozvíjajú zručnosti a vedomosti, ktoré môžu veľmi dobre využiť nielen počas štúdia, ale aj v budúcnosti.

Autori: 
T. Ustohalová, A. Muličáková

Obsah učebného zdroja je len minimálne zameraný na základné teoretické východiská, snahou autoriek je podnietiť a inšpirovať vychovávateľov a pedagogických asistentov k cieľavedomému využívaniu psychomotorických hier vo svojej praxi tak, aby ich uplatnením sledovali rozvoj konkrétnych poznávacích procesov, vybraných kompetencií a pôsobili na celú osobnosť im zverených žiakov či detí.

Autori: 
R. Pondelíková

Učebný zdroj je spracovaný k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania Výtvarné techniky a ich uplatnenie pri rozvoji tvorivosti v edukačnom procese. Je zameraný na osvojenie si vedomostí a zručností v problematike rozvoja tvorivosti detí a žiakov v oblasti vizuálnej kultúry a na procesy vyučovania výtvarnej výchovy v škole i mimo vyučovania. Obsah kapitol tvoria základné pojmy súvisiace s tvorivou činnosťou žiakov a prehľad výtvarných techník a ich tvorivé uplatnenie vo výtvarnom prejave žiakov.