Publikácie

Vyberte oblasť, ktorá Vás zaujíma
Stačí napísať priezvisko autora
Napíšte aspoň časť názvu, jedno slovo alebo len časť slova, ktoré je v názve.
Autori: 
RNDr. Mária Rychnavská, PhD.

Učebný zdroj Akčný výskum ako nástroj autoevalvácie školy spracovaný k akreditovanému vzdelávaciemu programu Rozvoj kompetencií vedúceho pedagogického zamestnanca v oblasti riadenia zmeny školy prostredníctvom akčného výskumu je určený vedúcim  pedagogickým zamestnancom (VPZ), ktorí na základe výsledkov SWOT analýzy hľadajú riešenia na riadenie zmien vybranej oblasti procesu výchovy a vzdelávania.

Autori: 
Miroslava jakubeková

Implementácia podnikania do vzdelávacieho systému smeruje k podpore podnikania ako dôležitej súčasti ekonomiky štátu.

Publikácia je zameraná na aplikáciu informačno-komunikačných technológiu vo výchovnom procese v školských výchovných zariadeniach a špeciálnych výchovných zariadeniach. Ponúka príklady aktivít s využitím IKT, ktoré môžu pedagógovia a vychovávatelia využívať v rámci prípravy na vyučovanie a v rámci aktivít realizovaných s deťmi a žiakmi vo voľnom čase.

Cieľom publikácie je pomôcť vychovávateľom pri vypracovaní atestačnej práce na prvú atestáciu. Poskytuje návod, ako stanoviť správny a hodnotiteľný cieľ atestačnej práce, ako sa vyhnúť chybám opakujúcim sa v prácach vychovávateľov, ako dodržať nastavenia a povinné náležitosti pri vypracovávaní atestačnej práce na prvú atestáciu pre vychovávateľa.

Učebný zdroj bol vytvorený k vzdelávaciemu programu Rozvoj komunikačných zručností ako súčasť pedagogickej diagnostiky a ich následná prevencia u detí predškolského veku, ktorého cieľom je oboznámiť pedagogických zamestnancov predprimárneho vzdelávania ako efektívnejšie pracovať s dieťaťom v materskej škole v oblasti pedagogickej diagnostiky –posúdenia úrovne rozvoja reči, jej výslovnosti a využívať nové stratégie rozvoja jemnej motoriky artikulačných orgánov.

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu je aktualizovať a prehĺbiť profesijné kompetencie učiteľov spoločenskovedných predmetov v oblasti využívania edukačných médií vo vyučovacom procese na rozvíjanie kreatívnosti a osobnosti žiakov. Autorky okrem teoretických poznatkov o problematike uvádzajú praktické aktivity na rozvíjanie zručností práce s médiami.

Učebný zdroj je zameraný na tvorivé využitie podnetov z ľudového umenia v edukačnej praxi výtvarnej výchovy v základných školách, v základných umeleckých školách a na stredných školách umeleckého charakteru. V teoretickej časti sú spracované postupy a návody jednotlivých výtvarných techník, ktoré môže učiteľ výtvarných predmetov priamo využiť v edukačnom procese, praktická časť obsahuje príklady aktivít na aplikáciu prvkov ľudového umenia na vyučovaní výtvarných predmetov.

Autori: 
M. Onušková, D. Bačová

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu Implementácia štátneho jazyka pre deti cudzincov do edukačného procesu základnej a strednej školy je rozšíriť profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti implementácie štátneho jazyka pre deti cudzincov do edukačného procesu. Predložený materiál je výsledkom práce niekoľkých metodikov, pedagógov, učiteľov, lektorov slovenského jazyka, ktorí sa vo svojej pedagogickej praxi s výučbou detí cudzincov stretli.

Učebný zdroj je zameraný na rozvoj profesijných kompetencií pedagogických zamestnancov základných a stredných škôl, ktoré sú potrebné na vyučovanie olympijskej výchovy. Sprostredkúva skúsenosti z uvádzania olympijskej výchovy do praxe s cieľom motivovať učiteľov k jej začleňovaniu do učebných plánov buď prostredníctvom prierezových tém v jednotlivých predmetoch, alebo prostredníctvom samostatných predmetov v rámci školských vzdelávacích programov.