Publikácie

Vyberte oblasť, ktorá Vás zaujíma
Stačí napísať priezvisko autora
Napíšte aspoň časť názvu, jedno slovo alebo len časť slova, ktoré je v názve.
Napíšte aspoň časť ISBN
Autori: 
Editorka: Mgr. Terézia Peciarová, Grafická úprava: Ing. Monika Chovancová

Zborník z odbornej konferencie s medzinárodnou účasťou

Obsah

8 Program konferencie

10 Predslov

11 Postavenie slovenského jazyka v sústave vzdelávacích hodnôt v súčasnosti - Ján Kačala

18 Medzivojnová Československá republika v dejinách slovenského spisovného jazyka - Gabriela Múcsková

26 Štylistika a internetová žurnalistika: podnety, obmedzenia a výzvy - Vladimír Patráš

36 O potrebe jazykových kurzov slovenčiny pre učiteľov neslovenčinárov - Juraj Glovňa

Publikácia je stručným návodom na tvorbu bibliografických odkazov a citácií všetkých druhov informačných prameňov. Je určená pre autorov rôznych typov prác.

Táto práca je určená učiteľom anglického jazyka, ktorí chcú rozvíjať a zdokonaľovať písomný prejav svojich žiakov. Cieľom práce je podať  stručnú charakteristiku tvorivosti, tvorivého vyučovania a tvorivého písania.

Autori: 
RNDr. Mária Rychnavská, PhD.

Učebný zdroj Akčný výskum ako nástroj autoevalvácie školy spracovaný k akreditovanému vzdelávaciemu programu Rozvoj kompetencií vedúceho pedagogického zamestnanca v oblasti riadenia zmeny školy prostredníctvom akčného výskumu je určený vedúcim  pedagogickým zamestnancom (VPZ), ktorí na základe výsledkov SWOT analýzy hľadajú riešenia na riadenie zmien vybranej oblasti procesu výchovy a vzdelávania.

Autori: 
Miroslava jakubeková

Implementácia podnikania do vzdelávacieho systému smeruje k podpore podnikania ako dôležitej súčasti ekonomiky štátu.

Publikácia je zameraná na aplikáciu informačno-komunikačných technológiu vo výchovnom procese v školských výchovných zariadeniach a špeciálnych výchovných zariadeniach. Ponúka príklady aktivít s využitím IKT, ktoré môžu pedagógovia a vychovávatelia využívať v rámci prípravy na vyučovanie a v rámci aktivít realizovaných s deťmi a žiakmi vo voľnom čase.

Cieľom publikácie je pomôcť vychovávateľom pri vypracovaní atestačnej práce na prvú atestáciu. Poskytuje návod, ako stanoviť správny a hodnotiteľný cieľ atestačnej práce, ako sa vyhnúť chybám opakujúcim sa v prácach vychovávateľov, ako dodržať nastavenia a povinné náležitosti pri vypracovávaní atestačnej práce na prvú atestáciu pre vychovávateľa.

Učebný zdroj obsahuje základné pojmy a charakteristiky týkajúce sa detí a žiakov so sluchovým postihnutím, možnosti ich vzdelávania, ako aj problémy pri ich vzdelávaní. Prináša aj poznatky a názory nepočujúceho pedagóga na doterajší spôsob vzdelávania detí a žiakov so sluchovým postihnutím, na možnosti ich rozvoja. Praktickú časť tvorí súbor hier pre deti a žiakov z intaktnej populácie, v ktorých si môžu vyskúšať, aké náročné je dorozumievať sa a vyjadrovať sa bez používania verbálnej komunikácie.