učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie

x

učiteľ pre predprimárne vzdelávanie, učiteľ pre primárne vzdelávanie, učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie, učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie, učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie, učiteľ základnej umeleckej školy, učiteľ jazykovej školy, učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie, vychovávateľ

Program sme vytvorili na základe záujmu, požiadaviek a potrieb pedagogických zamestnancov z praxe na zvyšovanie pedagogicko-psychologických spôsobilostí a rozvoja komunikačných zručností potrebných pri riešení

Program a obsah štúdia je zostavený a konkretizovaný na základe poznatkov a skúseností so vzdelávaním pedagogických zametsnancov na rôznych úrovniach a je spracovaný v súlade s legislatívnymi požiadavkami, ktoré sú potrebné na vykonanie prvej atestácie.

Štátny vzdelávací program považuje za dominantnú zložku predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v školách s VJM komunikáciu a sloh, a preto je nevyhnutné dbať na ciele komunikatívneho vyučovania, aby náročnosť učebného obsahu bola zvládnutá vhodnými edukačnými technikami, čím sa nevytvára psychická bariéra pri používaní štátneho jazyka.

Vzdelávací program je určený pre učiteľov slovenského jazyka a literatúry a smeruje k rozvíjaniu kompetencií učiteľov v troch oblastiach:

Absolvent vzdelávacieho programu má kompetencie v oblasti využívania dynamického softvéru vo vyučovaní geometrie, vie vytvoriť výkres v dynamickom softvéri, sformulovať vzdelávacie ciele, navrhnúť učebné úlohy a kritériá hodnotenia. Dokáže navrhnúť, realizovať a korigovať projekt vyučovania s využitím vlastného výkresu (vlastných výkresov) vytvoreného (vytvorených) v dynamickom softvéri.

Vzdelavací program, ktorý je zameraný na hlbšie precvičenie akvarelovej maľby a jej využitie v edukačnom procese výtvarných predmetov.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je zdokonaliť profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon činností pedagogického zamestnanca v oblasti tvorby myšlienkových máp s využitím IKT a ich využívaní v edukačnom procese.

Aktualizovať a udržať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti informačno-komunikačných technológií, pri tvorbe pútavých učebných materiálov prírodovedných predmetov a ich využívaní v edukačnom procese.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je získať špecifické profesijné kompetencie pre tvorbu, realizáciu a hodnotenie individuálnych výchovno-vzdelávacích programov pre žiakov s tzv. špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, najmä kompetencie súvisiace s efektívnou spoluprácou v multidisciplinárnych tímoch.

Prehĺbiť profesijné kompetencie učiteľov v oblasti výchovy k hodnotám vo vzťahu k médiám a ich obsahom, rozvíjať spôsobilosť učiteľov pomáhať pri účinnej ochrane žiakov pred negatívnymi vplyvmi médií.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je aktualizovať a udržať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov v oblasti rozvoja špecifických jazykových kompetencií v anglickom jazyku a ich využívaní v edukačnom procese.

Vzdelávací program ponúka možnosť posilniť model efektívnej a persuazívnej komunikácie v súčasnej školskej praxi; rozvíja zručnosti a schopnosti žiakov vedieť si vybrať a vedieť použiť vhodné rečnícke prostriedky, techniky, metódy a stratégie podporujúce efektívnu komunikáciu, prezentáciu a sebaprezentáciu. Učiteľom zabezpečuje vzdelávací program kredibilitu rečníka (komplex schopností, ako do svojho jazykového prejavu vkomponovať dôveryhodnosť, úprimnosť, príťažlivosť, presvedčivosť a rétorickú citlivosť).

Vzdelávací program ponúka možnosť rozvíjania personálnych a interpersonálnych komunikačných zručností žiakov a učiteľov prostredníctvom efektívnej komunikácie založenej na adekvátnej korekcii verbálnej a neverbálnej komunikácie v súčasnej školskej praxi.

Rozvoj pôsobilosti pedagogických zamestnancov aplikovať pravdepodobnosť a štatistiku v školskej praxi. Rozšírenie schopnosti interpretovať štatistické informácie vo forme textov, čísel, percent, grafov, tabuliek, schém v rôznych kontextoch.