učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie

x

Dátum a čas podujatia: 
štvrtok, 26. apríl 2018 - od 9:00 do 14:00

Odborno-metodický seminár je zameraný na problematiku možností implementácie prvkov inkluzívneho modelu vzdelávania do výchovno-vzdelávacieho procesu žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia z marginalizovaných rómskych komunít. Časť seminára bude realizovaná prednáškovou formou a časť prostredníctvom tvorivých dielní.

učiteľ pre predprimárne vzdelávanie, učiteľ pre primárne vzdelávanie, učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie, učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie, stredné odborné vzdelávanie, úplné stredné všeobecné vzdelávanie, úplné stredné odborné vzdelávanie, učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie, učiteľ základnej umeleckej školy, učiteľ jazykovej školy, učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie, vychovávateľ

Štátny vzdelávací program považuje za dominantnú zložku predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v školách s VJM komunikáciu a sloh, a preto je nevyhnutné dbať na ciele komunikatívneho vyučovania, aby náročnosť učebného obsahu bola zvládnutá vhodnými edukačnými technikami, čím sa nevytvára psychická bariéra pri používaní štátneho jazyka.

Absolvent vzdelávacieho programu má kompetencie v oblasti využívania dynamického softvéru vo vyučovaní geometrie, vie vytvoriť výkres v dynamickom softvéri, sformulovať vzdelávacie ciele, navrhnúť učebné úlohy a kritériá hodnotenia. Dokáže navrhnúť, realizovať a korigovať projekt vyučovania s využitím vlastného výkresu (vlastných výkresov) vytvoreného (vytvorených) v dynamickom softvéri.

Vzdelávací program ponúka možnosť posilniť model efektívnej a persuazívnej komunikácie v súčasnej školskej praxi; rozvíja zručnosti a schopnosti žiakov vedieť si vybrať a vedieť použiť vhodné rečnícke prostriedky, techniky, metódy a stratégie podporujúce efektívnu komunikáciu, prezentáciu a sebaprezentáciu. Učiteľom zabezpečuje vzdelávací program kredibilitu rečníka (komplex schopností, ako do svojho jazykového prejavu vkomponovať dôveryhodnosť, úprimnosť, príťažlivosť, presvedčivosť a rétorickú citlivosť).

Vzdelávací program ponúka možnosť rozvíjania personálnych a interpersonálnych komunikačných zručností žiakov a učiteľov prostredníctvom efektívnej komunikácie založenej na adekvátnej korekcii verbálnej a neverbálnej komunikácie v súčasnej školskej praxi.

Vzdelávací program rozvíja u učiteľa zručnosti v oblasti využívania grafického softvéru vo vyučovacom procese pri tvorbe učebných pomôcok v 2D aj 3D grafike.

Udržať a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogického zamestnanca v oblasti využívania nástrojov redakčného systému vo vyučovacom procese,rozšíriť spektrum efektívnych postupov pri vytváraní elektronického obsahu pedagogických dokumentov s podporou redakčného systému,

Vzdelávací program rozvíja zručnosti učiteľov v príprave a tvorbe elektronických testov v edukačnom procese a tiež v jeho aplikácii a vyhodnocovaní prostredníctvom použitého elektronického riešenia.

Vzdelávanie je založené na praktickej realizácii prírodovedných experimentov. Vychádza z koncepcie ŠVP, kde hlavným cieľom vzdelávania v oblasti prírodných vied je: hlbšie pochopenie prírodných procesov, k čomu sa dospeje prostredníctvom cielených žiackych činností.
Účastníci vzdelávania získajú príležitosť pilotovať a vyhodnotiť pripravené vyučovanie založené na aktívnom získavaní a využívaní pôsobilostí žiakov .

Vzdelávací program je zameraný na oblasť diagnostikovania, plánovania a realizácie pohybového programu zameraného na zmenu úrovne koordinačných schopností žiakov. Vzhľadom na klesajúcu úroveň koordinačných schopností školopovinných žiakov je program orientovaný na modifikáciu súborov cvičení a návrh vlastných pohybových programov pre vybrané skupiny žiakov.

Vzdelávací program umožní účastníkovi vzdelávania rozšíriť profesijné kompetencie v efektívnom využívaní alternatívnych metód a vhodných organizačných foriem vo vyučovaní dopravnej výchovy, zároveň prehĺbiť schopnosti tvoriť a vyberať vhodné učebné zdroje a učebné pomôcky a rozšíriť zručnosti v ich praktickej aplikácii.

VP je zameraný na moderný spôsob vyučovania s tabletmi, cieľom je ukázať ako práca s tabletom dokáže skvalitniť a zefektívniť vyučovací proce. Vo VP sa učitelia nauči apracovať s tabeltom na vy rôôzynch predmetoch a tvoriť interaktívne scenáre vyučovacích hodín.

VP ponúka učiteľovi didaktickú analýzu úloh (z teoretickej organickej chémie, výpočtov a praktických úloh z analytickej chémie) tak, aby táto viedla k rozvíjaniu vyšších kognitívnych procesov žiakov s nadaním pre chémiu.

Rozšíriť a rozvíjať profesijné kompetencie učiteľov predmetov výtvarného zamerania potrebné na efektívnu implementáciu prvkov galerijnej pedagogiky do vyučovacieho procesu v základných a stredných školách a na ZUŠ.