učiteľ jazykovej školy

x

Aktuálne: 

Využívanie nástrojov Google pre riadenie a podporu online výučby

Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP
Čas konzultácie: 
piatok od 08:30 do 09:00
Tematické zameranie: 
Digitálna podpora výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky

Práca s profesijný štandardom a tvorba atestačného portfólia, atestácie

Mgr. Ľubica Korečková
Čas konzultácie: 
streda od 09:00 do 10:00
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
streda, 13. máj 2020

Extenzívne čítanie v cudzom jazyku, výstupy z čítania, čitateľský denník

Mgr. Mária Marciová
Čas konzultácie: 
pondelok od 10:00 do 11:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky

Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti v cudzích jazykoch - učitelia ZŠ a SŠ

Mgr. Mária Marciová
Čas konzultácie: 
pondelok od 09:00 do 10:00
Tematické zameranie: 
Rozvoj gramotnosti
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ pre stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky

Práca s profesijným štandardom a tvorba portfólia , atestácie

PhDr. Jarmila Verbovská
Čas konzultácie: 
streda od 13:00 do 14:00
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre úplné stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre úplné stredné všeobecné vzdelávanie
učiteľ pre vyššie odborné vzdelávanie
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
riaditeľ
zástupca riaditeľa

Otázky súvisiace s formatívnym hodnotením

Mgr. Zuzana Procházková
Čas konzultácie: 
streda od 10:00 do 12:00
Tematické zameranie: 
Hodnotenie žiackej práce a výstupov
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
streda, 20. máj 2020
streda, 27. máj 2020
streda, 3. jún 2020

Metódy a formy práce v anglickom jazyku v online vyučovaní

Mgr. Zuzana Procházková
Čas konzultácie: 
utorok od 12:00 do 13:00
Tematické zameranie: 
Metódy využiteľné v rámci výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
utorok, 26. máj 2020

Edupage a iné nástroje webu na učenie na diaľku

PaedDr. Monika Popluhárová
Čas konzultácie: 
utorok od 13:30 do 14:30
Tematické zameranie: 
Digitálna podpora výučby v domácom prostredí
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ strednej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
utorok, 19. máj 2020
utorok, 26. máj 2020

Práca s profesijným štandardom a tvorba portfólia, atestácie

PaedDr. Mária Šnídlová
Čas konzultácie: 
pondelok od 13:00 do 14:00
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ strednej školy
učiteľ základnej umeleckej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 25. máj 2020

Práca s profesijným štandardom a tvorba portfólia, atestácie

PaedDr. Mária Šnídlová
Čas konzultácie: 
pondelok od 13:00 do 14:00
Tematické zameranie: 
Profesijný rozvoj, portfólio, atestácie
Kategória PZ/OZ: 
učiteľ
učiteľ prvého stupňa základnej školy
učiteľ druhého stupňa základnej školy
učiteľ jazykovej školy
učiteľ pre nižšie stredné odborné vzdelávanie
učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie
učiteľ pre primárne vzdelávanie
učiteľ strednej školy
učiteľ základnej umeleckej školy
Kariérová pozícia: 
všetky
Dátum kedy nebude: 
pondelok, 18. máj 2020

Edupage v práci učiteľa

Lektor: 
PaedDr. Monika Popluhárová

Profesijné štandardy - atestácie - portfólio pre učiteľov cudzích jazykov

Lektor: 
Ing. Vladimír Laššák, PhD.
Mgr. Anna Pávová

Formatívne hodnotenie žiakov

Lektor: 
Mgr. Anna Pávová

Kreatívne myslenie a písanie v anglickom jazyku

Lektor: 
Mgr. Mária Marciová

Kreatívne myslenie a písanie v anglickom jazyku

Lektor: 
Mgr. Mária Marciová

Ako zostaviť atestačné portfólio na 2 atestáciu

Lektor: 
PaedDr. Mária Šnídlová

Táto edukačná aktivita sa zameriava na komunikáciu v cudzom jazyku – „small talk“, reagovanie na novo vypočuté informácie, navrhovanie riešenia, vyjadreniu súcitu/radosti atď. V afektívnej rovine si žiaci prehlbujú vnímanie kontextov komunikačných situácií, rešpekt voči partnerom v komunikácii a primerané reakcie. Žiaci si upevňujú a automatizujú frázy každodennej komunikácie a precvičujú rôzne funkcie jazyka. Dá sa použiť vo všetkých fázach vyučovacej hodiny.

Profesijné štandardy – Portfólio – Atestácie

Lektor: 
PhDr. Maroš Dvorský
Mgr. Ľubica Korečková

Profesijné štandardy – Portfólio – Atestácie

Lektor: 
PhDr. Maroš Dvorský
Mgr. Ľubica Korečková

Profesijné štandardy - atestácie - portfólio

Lektor: 
Mgr. Beáta Juráková
Mgr. Adriana Lančaričová

Ako zostaviť atestačné portfólio na 2. atestáciu

Lektor: 
PaedDr. Mária Šnídlová

Ako zostaviť atestačné portfólio na 1. atestáciu

Lektor: 
PaedDr. Mária Šnídlová

Motivácia na hodinách anglického jazyka

Lektor: 
Mgr. Zuzana Procházková

Tieto edukačné aktivity sa zameriavajú na prácu so slovnou zásobou v rámci pretextových aktivít, reagovanie na neznámu slovnú zásobu, navrhovanie a formulovanie riešenia atď. V afektívnej rovine si žiaci prehlbujú rešpekt voči partnerom v komunikácii v skupine a primerané reakcie. Žiaci sa učia pracovať s novou slovnou zásobou tak, aby ju vedeli aktívne využiť počas čítania/počúvania textu a aj neskôr vo vlastnej produkcii. Aktivity sa dajú využiť v motivačnej fáze vyučovacej jednotky.

Aktivizujúca metóda Bzučiace skupiny je vhodná pre rýchle a efektívne získanie spätnej väzby. Môže byť zaradená v ktorejkoľvek fáze vyučovacej hodiny na väčšine predmetov (napr. úvodná motivácia k učeniu, nadviazanie nového učiva, vyhľadávanie informácií na internete, zistenie postojov a názorov žiakov k preberanej téme, zopakovanie učiva). V malých skupinách v škole alebo doma s prirodzenou adresnou zodpovednosťou za výsledok sa žiaci pri hľadaní riešenia učia komunikáciou s rovesníkmi získať ich vedomosti a názory, vedieť ich kriticky zhodnotiť a akceptovať.

Metóda je vhodná na využitie v domácom učení, v rozšírenej verzii pre skupinové vyučovanie v triede.

Čítanie s porozumením v cudzích jazykoch sa javí často ako problém na všetkých úrovniach. Od žiaka sa žiada efektívne čítať rôzne texty v danom cudzom jazyku, porozumieť im a získať z nich potrebné informácie. Na rozvoj čítania s porozumením je potrebné trénovať aplikovanie rôznych stratégií a čiastkových spôsobilostí (subskills), medzi ktoré nepochybne patrí globálne porozumenie, selektívne porozumenie, detailné porozumenie textu, vyvodenie podstaty, vyvodenie hlavnej myšlienky, rozlíšenie hlavnej myšlienky od vedľajších detailov, porozumenie explicitne aj implicitne daných informácií, pochopenie vzťahov v rámci viet, pochopenie vzťahov medzi časťami textu cez lexikálne kohézne prostriedky, pochopenie vzťahov medzi časťami textu cez gramatické kohézne prostriedky, skimming, scanning atď. Prezentovaná edukačná aktivita je zameraná na vyvodenie hlavnej myšlienky, resp. podstaty (gist) v krátkych autentických textoch prevzatých z britských novín.