inovačné

Dĺžka oprávnenosti: 
12

Prírodovedné vzdelávanie je v súčasnosti neoddeliteľnou zložkou komplexného vyučovacieho procesu. Podľa posledných publikovaných výskumov záujem žiakov o prírodovedné predmety klesá. Výsledky týchto výskumov potvrdzujú aj závery expertnej pracovnej skupiny zostavenej Európskou komisiou, ktorá za hlavnú príčinu klesajúceho záujmu považuje spôsob výučby prírodovedných predmetov na školách. Zmenu výučby, prestavbu obsahu, inováciu metód a foriem edukácie, využitie moderných technológií prezentuje T. Lengyelfalusy (2004) ako cestu na zlepšenie tohto stavu.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je získať špecifické profesijné kompetencie pre tvorbu, realizáciu a hodnotenie individuálnych výchovno-vzdelávacích programov pre žiakov s tzv. špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, najmä kompetencie súvisiace s efektívnou spoluprácou v multidisciplinárnych tímoch.

Hlavným cieľom vzdelávacieho programu je zdokonaliť profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon činností pedagogického zamestnanca v oblasti tvorby myšlienkových máp s využitím IKT a ich využívaní v edukačnom procese.

VP poskytne účastníkovi vzdelávania kompetencie profesionálne realizovať nové prístupy v pedagogike voľného času, efektívne plánovať, zrealizovať a vyhodnotiť výchovno-vzdelávaciu činnosť a odbornú činnosť s využitím výchovných, aktivizujúcich a komplexných metód vo VMV

Vzdelávanie je založené na praktickej realizácii prírodovedných experimentov. Vychádza z koncepcie ŠVP, kde hlavným cieľom vzdelávania v oblasti prírodných vied je: hlbšie pochopenie prírodných procesov, k čomu sa dospeje prostredníctvom cielených žiackych činností.
Účastníci vzdelávania získajú príležitosť pilotovať a vyhodnotiť pripravené vyučovanie založené na aktívnom získavaní a využívaní pôsobilostí žiakov .

Vzdelávací program je zameraný na prípravu a ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov v oblasti kooperatívneho učenia a vyučovania v kontexte tvorby inkluzívneho prostredia, skvalitňovanie ich profesijných kompetencií v procese výchovy a vzdelávania. 

Absolvovaním vzdelávacieho programu Učiteľ a internet si pedagogickí zamestnanci osvoja postupy efektívneho vyhľadávania údajov a komunikácie na internete. Dokážu spracovať návrh vyučovacej jednotky s popisom možnosti využitia internetu a posúdiť výhody i úskalia využitia internetu vo vyučovacom procese,
V rámci rozvoja počítačovej gramotnosti účastníci vzdelávania zvládnu prácu s ponukou a nástrojmi učebného prostredia LMS Moodle a dokážu kooperovať v rámci činností realizovaných v e-learningovej časti vzdelávacieho programu s ďalšími účastníkmi vzdelávania.

Vzdelávací program rozvíja u učiteľa zručnosti v oblasti využívania grafického softvéru vo vyučovacom procese pri tvorbe učebných pomôcok v 2D aj 3D grafike.

Inovovať a rozšíriť profesijné kompetencie učiteľov románskych jazykov v oblasti rozvoja viacjazyčnej a plurikultúrnej kompetencie učiteľov potrebnej na vyučovanie cudzích jazykov podľa novej koncepcie vyučovania z r. 2007 prostredníctvom viacjazyčných prístupov.

Vzdelávací program inovuje profesijné kompetencie učiteľov v oblasti prípravy , realizácie a hodnotenia aktivity žiakov v súvislosti s riešením problémov metódami vedeckého bádania

Vzdelávací program poskytne účastníkovi vzdelávania kompetencie v oblasti práce so žiakmi zo sociálne znevýhodneného prostredia, v oblasti komunikácie so žiakmi v rôznych situáciách na odbornom výcviku, k motivovácii žiakov a k ich spolupráci a kooperácii na odbornom výcviku. Poznatky nadobudnuté štúdiom v uvedenom programe absolventi vzdelávania vedia aplikovať vo svojej praxi majstra odbornej výchovy.

Vzdelávací program sa zameriava na komplexný prístup vo vyučovaní biológie, ktorý predpokladá vo vyučovaní uplatniť väčšiu dimenziu, ako je ponúkaná v učebniciach biológie. Ide o uplatňovanie vzťahov, objavovanie užších a širších súvislostí v rámci prírodovedných predmetov ako aj hlavných biologických disciplín Učitelia majú možnosť zážitkovým učením získať zručnosti, ktoré im umožnia uplatniť komplexný prístup vo vlastnom vyučovaní a podporovať aktívny proces učenia sa žiakov.

Inovovať a zdokonaľovať profesijné kompetencie učiteľa v oblasti inštitucionálnej komunikácie v prostredí školy, aby sa stal sebareflektujúcim a sebakultivujúcim rečovým profesionálom a následne bol schopný implementovať nadobudnuté poznatky a zručnosti do edukačného procesu.

Vzdelávací program je zameraný na aplikáciu kľúčových kompetencií vo svojej pedagogickej činnosti s možnosťou tvorby skupinových cvičení.

Zdokonaľovanie a inovácia profesijných kompetencií pedagogického asistenta potrebných na štandardný výkon pedagogickej činnosti.

Rozšíriť a inovovať profesijné a osobnostné kompetencie učiteľa v oblasti poznania kultúrneho dedičstva a kultúrnych hodnôt na špecifickom prvku kultúry, ktorým je chrám sv. Martina v Bratislave ako živý model poznania národnej a európskej kultúry.

Prehĺbiť a inovovať profesijné kompetencie učiteľov primárneho vzdelávania pre spoznanie učebných štýlov žiakov a pre výber vhodnej vyučovacej stratégie vzhľadom na edukačné ciele a individuálne edukačné potreby žiakov primárneho vzdelávania.

Vzdelávací program poskytne účastníkovi vzdelávania získať zručnosti pri príprave a realizácii geografickej exkurzie.

Hlavným cieľom je zdokonalit profesijné kompetencie potrebné na štandardný výkon pedagogickej činnosti v
oblasti riadenia vyučovacieho procesu podľa novej koncepcie vyučovania slovenského jazyka a literatúry
využívaním tvorivých metód vo vyučovaní s dôrazom na podporu vedeckého,
systémového, kritického a kreatívneho myslenia, vlastnú tvorbu jazykových prejavov a prácu s informáciami, čitateľskú gramotnosť, schopnosť argumentovat, analyticko-interpretačné
činnosti ap.

Inovovať a rozšíriť profesijné kompetencie učiteľov pre začleňovanie problematiky nanovedy a nanotechnológií do prírodovedných a technických predmetov.

Inovovať, rozšíriť a vybaviť učiteľa kompetenciami pre rozvoj osobnej viery stojacej na poznaní vlastnej osobnosti a vedúcej k vydaniu osobného svedectva nevyhnutného vo výchovno-vzdelávacom procese.

Ako tvoriť maturitné zadania a ich hodnotenie

Inovácia predmetových kompetencií potrebných na aplikáciu nových poznatkov z oblasti slohu
a jeho hodnotenia do výučby SJaL