Výzva na zapojenie sa materských škôl, základných škôl a stredných škôl do národného projektu
Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov II“ – prihlasovanie sa začalo 5. júna 2020. Výzva je otvorená do 15. júla 2020.

všetky

Vieme zvládať šikanovanie v školách?

Lektor: 
PhDr. Jarmila Verbovská
PhDr. Blažena Žabecká
Mgr. Jana Štofaňáková

Profesijné štandardy - Portfólio - Atestácie

Lektor: 
PhDr. Jarmila Verbovská

Problematika šikanovania v školskom prostredí - letná škola

Lektor: 
PaedDr. Dagmar Koštrnová
Mgr. Andrea Makišová

Možnosti implementácie Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

Možnosti implementácie Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

Učíme sa spoluprácou

Lektor: 
PaedDr. Anna Šurinová

Finančná gramotnosť, implementácia Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

Spätnoväzbové hodnotenie, formatívne hodnotenie, sebahodnotenie žiakov všetkých stupňov škôl

Lektor: 
PhDr. Darina Gogolová, PhD.

Spätnoväzbové hodnotenie, formatívne hodnotenie, sebahodnotenie žiakov všetkých stupňov škôl

Lektor: 
PhDr. Darina Gogolová, PhD.

Finančná gramotnosť, implementácia Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

Finančná gramotnosť, implementácia Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

PLÁNOVANIE OSOBNÉHO PROFESIJNÉHO ROZVOJA PEDAGOGICKÉHO ZAMESTNANCA V ŠKOLE A ŠKOLSKOM ZARIADENÍ

Lektor: 
PaedDr. Eva Pupíková
PaedDr. Štefan Dragúň

Výsledky učenia sa dieťaťa/žiaka je potrebné hodnotiť vždy z dôvodu poskytovania spätnej väzby najmä samotnému učiacemu sa o jeho vlastnom sebarozvoji (Valica, Fridrichová 2011). Komunikácia je podstatným faktorom spätnej väzby a otázky sú hlavným nástrojom na smerovanie spätnej väzby. Klásť vhodné otvorené alebo zatvorené otázky považujeme za umenie a zručnosť efektívnej komunikácie, ktorému sa učíme celý život. Pri dobrom vedení rozhovoru alebo diskusie je potrebné uvedomiť si formu otázok (otvorené – zatvorené otázky) a ich pôsobenie na poslucháča. Nie menej dôležitý je aj obsah otázok. Ak má byť diskusia a rozhovor prínosom, je potrebné zaoberať sa aj technikou kladenia otázok. Greenaway (1993) začal v Anglicku využívať techniku FFFF – Facts – Feelings – Findings – Futures, v preklade Priebeh – Pocity – Poznatky – Príležitosti, čiže kladenie štyroch okruhov otázok, ktoré postupne ukotvia zážitky detí/žiakov (Reitmayerová, Broumová 2007). Uvedenú techniku nájdeme efektívne využitú v systéme Kolbovho cyklu učenia sa, so špirálovitým priebehom (Kolb 1984) . Metóda spätnej väzby technikou 4P Kolbovho cyklu učenia dáva príležitosť, cez zdieľanie vlastného prežívania, premýšľať a hľadať vo svojich zážitkoch nové prvky pre vlastný sebarozvoj.

 

Na každej ceste k úspechu je nevyhnutná vzájomná komunikácia.“

Východiskové podnety pre rozvoj čítania s porozumením, činnosti, mentálne stratégie súvisiace s porozumením textu

Lektor: 
Mgr. Mária Pappová

Východiskové podnety pre rozvoj čítania s porozumením, činnosti, mentálne stratégie súvisiace s porozumením textu

Lektor: 
Mgr. Mária Pappová

Stratégie súvisiace s porozumením textu

Lektor: 
Mgr. Mária Pappová

Profesijné štandardy - portfólio učiteľa - atestácie

Lektor: 
RNDr. Mária Rychnavská, PhD.

Ako zostaviť atestačné portfólio na 2 atestáciu

Lektor: 
PaedDr. Mária Šnídlová

Možnosti implementácie Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

Možnosti implementácie Národného štandardu finančnej gramotnosti do edukačného procesu v základných školách

Lektor: 
Ing. Mária Hitríková

Základný modul funkčného vzdelávania je určený všetkým vedúcim pedagogickým zamestnancom aj vedúcim odborným zamestnancom, taktiež všetkým pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom, ktorí spĺňajú podmienky na prihlásenie sa do výberového konania za riaditeľa alebo riaditeľku školy, školského zariadenia.

Profesijné štandardy - portfólio - atestácie

Lektor: 
PaedDr. Iveta Labjaková
PaedDr. Darina Bačová, PhD.