chémia

Námety aktivít pre globálne vzdelávanie k aktívnemu občianstvu

Lektor: 
Mgr. Janka Strnisková
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Práca s textom na hodinách prírodovedných predmetov

Lektor: 
RNDr. Erika Fryková
Forma podujatia: 
prezenčne

Metódy a nástroje formatívneho hodnotenia v rámci prírodovedných predmetov

Lektor: 
RNDr. Erika Fryková
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Metódy a nástroje formatívneho hodnotenia v rámci prírodovedných predmetov

Lektor: 
RNDr. Erika Fryková
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Sumatívne hodnotenie žiakov vo vzdelávacej oblasti Človek a príroda so zameraním na slovné hodnotenie

Lektor: 
Mgr. Janka Strnisková
Forma podujatia: 
online (webinár...)

Základy nanovedy a nanotechnológií pre učiteľov prírodovedných a technických predmetov

Lektor: 
Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP
Forma podujatia: 
online (webinár...)
Autori: 
Rumanová Ľudmila, PaedDr.

Učebný zdroj je určený pre praktiká z chémie pre 8. ročník základnej školy. Zdroj obsahuje súbor pracovných úloh s úlohami. Úlohy majú rôznu náročnosť, sú tvorené s ohľadom na postupnosť úrovní vnímania a porozumenia textu. Niektoré úlohy sú určené na identifikáciu informácií z textu, iné na schopnosť dedukovať, ďalšie na schopnosť interpretovať a integrovať informácie a nakoniec aj na možnosť kriticky analyzovať a hodnotiť text. Získané poznatky žiaci majú aplikovať pri riešení rôznych zaujímavých aj praktických úloh.

Tento učebný zdroj obsahuje spracovaný tematický celok Chemické prvky a chemické značky pre 8. ročník. Má slúžiť pre lepšie pochopenie a hlavne precvičovanie učiva. Táto publikácia pomáha žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia, vrátane žiakov z marginalizovaných rómskych komunít lepšie si osvojiť poznatky učiva z chémie. Úlohy sú koncipované tak, aby žiaci mohli preukázať niekoľko úrovní vnímania a porozumenia textu. Úlohy sú robené zábavnou formou- písanie, kreslenie s chemickými značkami, krížovky, osemsmerovky.

Autori: 
Ing. Schwarzová Monika

Učebný zdroj obsahuje spracovaný tematický cekol Častice a chemické látka, PSP z učebnice Chémie pre 8. ročník základných škôl. Každá kapitola začína teoretickou časťou a končí pracovným listom. Má slúţiť pre lepšie pochopenie učiva z Chémie využitím interaktívnej tabule, počítačov a názorných pokusov. Na konci učebného zdroja pred správnymi odpoveďami k pracovným listom sú uvedené pokusy tak, ako sú zaradene v tematickom výchovno vzdelávacom pláne.

Zistenia medzinárodnej štúdie OECD PISA 2018 v kontexte plánovania profesijného rozvoja

Lektor: 
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Ing. Miroslava Jakubeková
Forma podujatia: 
prezenčne

Projektové vyučovanie na hodinách prírodovedných predmetov

Lektor: 
RNDr. Erika Fryková
Forma podujatia: 
prezenčne

Zistenia medzinárodnej štúdie OECD PISA 2018 v kontexte plánovania profesijného rozvoja

Lektor: 
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Mgr. Jozef Bernát
Forma podujatia: 
prezenčne

Zistenia medzinárodnej štúdie OECD PISA 2018 v kontexte plánovania profesijného rozvoja

Lektor: 
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Mgr. Mária Pappová
Forma podujatia: 
prezenčne

Zistenia medzinárodnej štúdie OECD PISA 2018 v kontexte plánovania profesijného rozvoja

Lektor: 
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
Mgr. Adriana Lančaričová
Forma podujatia: 
prezenčne

Zistenia medzinárodnej štúdie OECD PISA 2018 v kontexte plánovania profesijného rozvoja

Lektor: 
PaedDr. Darina Výbohová, PhD.
PaedDr. Monika Gregušová
Forma podujatia: 
prezenčne

Štatistickú gramotnosť je možné vnímať ako schopnosť narábať so štatistickými informáciami, ktoré sú prezentované rôznou formou  (texty, grafy, tabuľky, schémy, obrázky) a schopnosť ich interpretovať a kriticky zhodnotiť. Význam štatistickej gramotnosti v dynamicky sa rozvíjajúcej a neustále sa meniacej spoločnosti narastá. Schopnosť rozumieť štatistickým informáciám pomáha pri riešení každodenných problémov, chápaní trendov, javov a situácií, ktoré sú významné nie len pre celú spoločnosť ale aj pre jednotlivca - vývoj ekonomiky, kriminality, nehodovosti, populačný rast, rozšírenie chorôb, trendy v zamestnanosti, hry, aj hazardné, alebo lotérie a pod.). Rozvoju štatistickej gramotnosti je teda potrebné venovať dostatočnú pozornosť nie len na hodinách matematiky ale aj na hodinách iných všeobecno-vzdelávacích predmetov, napr.: dejepis, biológia, geografia, chémia.

Začiatok podujatia: 
streda, 29. máj 2019 - 9:00
Koniec podujatia: 
streda, 29. máj 2019 - 12:30
Autori: 
PaedDr. Marcela Pjatková

Aktuálny vývoj spoločnosti, vedy a techniky si vyžaduje, aby aj učitelia prírodovedných predmetov postupne menili klasické formy, metódy a prístupy k edukačnému procesu za nové, inovačné. Medzi vhodné typy vzdelávania patrí aj projektové vyučovanie, ktoré umožňuje žiakom objavovať nové, zaujímavé spojitosti prírodovedných predmetov s praktickým životom a vedie ich k samostatnému, aktívnemu prístupu k učeniu.

Autori: 
E. Gullach, B. Gullach

Cieľom učebného zdroja k akreditovanému programu kontinuálneho vzdelávania Príprava vyučovania s uplatnením komplexného prístupu v štúdiu prírody je inovovať a zdokonaľovať profesijné kompetencie v aplikácii celkového prístupu k štúdiu prírodných javov a zákonitostí v učebných aktivitách potrebných na stimuláciu žiakov vnímať, objavovať a pochopiť procesy prebiehajúce v prírode.

Učebný zdroj obsahuje zásadné teoretické východiská vrátane ich interpretácie, z ktorých musí učiteľ vychádzať pri tvorbe učebnej osnovy.

Autori: 
T. Lavický,Z. Tkáčová

V základných a stredných školách sa špecificky problematike nanovedy a nanotechnológií prakticky nikto nevenuje, čo je spôsobené jednak absenciou učebných materiálov, jednak nedostatočnou prípravou učiteľov. Pritom je to interdisciplinárna problematika, ktorá sa prierezovo dotýka chémie, biológie, fyziky, informatiky, odborných predmetov mnohých študijných odborov, ale v neposlednom rade aj ekológie či etiky. Cieľom tohto učebného materiálu je predstaviť učiteľom rôznych predmetov základy nanovedy a nanotechnológií tak, aby si túto problematiku vedeli začleniť do svojej výučby.

Publikácia je určená ako učebný zdroj pre kontinuálne vzdelávanie učiteľov chémie v rámci vzdelávacieho programu Tvorba a hodnotenie maturitných zadaní z chémie. Ponúka návrhy chemických experimentov uskutočniteľných v špecifických podmienkach maturitnej skúšky, ktoré vychádzajú z cieľových požiadaviek pre ústnu zložku internej časti maturitnej skúšky z chémie.

Učebný zdroj Projektovanie vyučovacích hodín chémie pre činnostné vyučovanie obsahuje námety zo všeobecnej a anorganickej chémie na prípravu vyučovacích hodín so samostatnou činnosťou žiakov. Pomocou tohto učebného zdroja budú účastníci akreditovaného programu kontinuálneho vzdelávania s totožným názvom tvoriť projekty vyučovacích hodín so samostatnou činnosťou žiakov, vychádzajúc z požiadaviek svojich školských vzdelávacích programov.

Rozvoj pôsobilosti pedagogických zamestnancov aplikovať pravdepodobnosť a štatistiku v školskej praxi. Rozšírenie schopnosti interpretovať štatistické informácie vo forme textov, čísel, percent, grafov, tabuliek, schém v rôznych kontextoch.

Vzdelávanie je založené na praktickej realizácii prírodovedných experimentov. Vychádza z koncepcie ŠVP, kde hlavným cieľom vzdelávania v oblasti prírodných vied je: hlbšie pochopenie prírodných procesov, k čomu sa dospeje prostredníctvom cielených žiackych činností.
Účastníci vzdelávania získajú príležitosť pilotovať a vyhodnotiť pripravené vyučovanie založené na aktívnom získavaní a využívaní pôsobilostí žiakov .

Vzdelávanie je zamerané na praktické riešenia spojitosti edukačných tém prírodovedných predmetov s reálnym životom.

VP ponúka učiteľovi didaktickú analýzu úloh (z teoretickej organickej chémie, výpočtov a praktických úloh z analytickej chémie) tak, aby táto viedla k rozvíjaniu vyšších kognitívnych procesov žiakov s nadaním pre chémiu.

Inovovať a rozšíriť profesijné kompetencie učiteľov pre začleňovanie problematiky nanovedy a nanotechnológií do prírodovedných a technických predmetov.

Udržať a aktualizovať profesijné kompetencie učiteľov potrebné na výkon pedagogických činností spojených s tvorbou a hodnotením maturitných zadaní pre ústnu formu internej časti maturitnej skúšky z chémie.

Cieľom vzdelávania je vedieť uskutočniť didaktickú analýzu učiva a získať kompetencie potrebné na riadenie vyučovacieho procesu, v ktorom sa má rozvíjať prírodovedná gramotnosť žiakov podľa požiadaviek nového vzdelávacieho štandardu.